Ποιες μεταβιβάσιμες δεξιότητες αναζητούν οι εργοδότες

Οι εργοδότες στις μέρες μας χρειάζονται ευελιξία και δεξιότητες που μπορούν να εφαρμοστούν από μια θέση σε μια άλλη. Σε αυτό το άρθρο, σας παρουσιάζουμε πως μπορείτε να αναπτύξετε τις μεταβιβάσιμες δεξιότητές σας έτσι ώστε να έχετε περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας.

Οι σημερινές και μελλοντικές θέσεις εργασίας δεν αφορούν αυτό που ήδη γνωρίζετε. Αλλά, όλο και περισσότερο, αφορούν αυτό που είστε πρόθυμοι να μάθετε, να προσαρμόσετε και να εφαρμόσετε για τις ανάγκες του αύριο.

Οι θέσεις στις πωλήσεις, στα χρηματοοικονομικά και στη διοίκηση γραφείου χρειάζονται  μεταβιβάσιμες δεξιότητες όπως γραφή, διαχείριση, στρατηγική και γνώσεις πληροφορικής που θα παραμείνουν εφαρμόσιμες παρά την αλλαγή σε άλλον ρόλο εργασίας.

Σας παρουσιάζουμε τις μεταβιβάσιμες δεξιότητες με την περισσότερη ζήτηση.

Δυνατότητα συνεχούς μάθησης 

Από όλες τις μεταβιβάσιμες δεξιότητες, η δυνατότητα μάθησης είναι η βάση. Είναι η επιθυμία και η ικανότητα να μαθαίνετε και να αναπτύσσεστε καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας σας. Για να διατηρήσετε τη δεξιότητα της μάθησης ενεργή, αφιερώστε χρόνο στο διάβασμα και την ενημέρωση σχετικά με τα νέα του κλάδου σας και όχι μόνο.

Ηγετικές ικανότητες 

Κάθε ηγέτης είναι διαφορετικός και κάθε κατάσταση είναι διαφορετική. Όμως ο ηγέτης, που μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε περίσταση εφαρμόζοντας διαφορετικές προσεγγίσεις, διαθέτει πολύτιμες μεταβιβάσιμες δεξιότητες. Σύμφωνα με τη θεωρία επιχειρηματικής ηγεσίας «Situational Leadership», οι ικανοί ηγέτες γνωρίζουν πώς να αντιλαμβάνονται τις διαφορετικές ανάγκες των ατόμων και να παρέχουν την κατάλληλη προσέγγιση βάσει του επιπέδου εμπειρίας, της δυσκολίας της εργασίας και της εκάστοτε συνθήκης. Εκείνοι που μπορούν να παρέχουν αυτό το είδος ευέλικτης ηγεσίας μπορούν να αλλάζουν με ευκολία περιβάλλοντα και για τον λόγο αυτό έχουν μεγάλη ζήτηση.

Ομαδικό πνεύμα 

Μπορεί η αυτοματοποίηση να βοηθά με ποικίλους τρόπους στην εκπόνηση των εργασιών ωστόσο δεν μπορεί να συγκριθεί με τα άτομα και τις ομάδες. Σε μια ομάδα, υπάρχουν άτομα που θα τηρούν τις υποχρεώσεις τους, ενώ άλλοι θα είναι λιγότερο αποδοτικοί. Η ομάδα πρέπει να διαχειρίζεται αυτές τις καταστάσεις, ώστε να μην επηρεάζεται η αποτελεσματικότητα των μελών της. Το να είστε μέλος μιας ομάδας και να διαθέτετε ομαδικό πνεύμα, ηγετικές, οργανωτικές δεξιότητες και γενικότερα soft skills είναι χαρακτηριστικά τα οποία σας καθιστούν περιζήτητους στην αγορά εργασίας. 

Η ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων μπορεί να έχει άμεσο και μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην καριέρα σας.

Πηγή: What Transferable Skills do Employers Look for? (manpowergroup.com)

Αν θέλετε να κάνετε το επόμενο βήμα στην επαγγελματική σας καριέρα, δείτε τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας εδώ, και ανεβάστε το βιογραφικό σας εδώ. Μείνετε στην «καρδιά» των εξελίξεων της αγοράς εργασίας και προετοιμαστείτε για το μέλλον της εργασίας, διαβάζοντας τις συμβουλές καριέρας της ManpowerGroup.