Η σημασία της οικοδόμησης αποτελεσματικών δεξιοτήτων επικοινωνίας στην Πληροφορική

Δυστυχώς, δεν υπάρχει απόδοση για το IT στα αγγλικά στη Μετάφραση Google Translate.

Για το λόγο αυτό, οι επαγγελματίες της τεχνολογίας που θέλουν να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στην εργασία τους και να προωθήσουν τη σταδιοδρομία τους, θα πρέπει να σκεφτούν να προχωρήσουν ένα ακόμη βήμα που δεν κάνουν συχνά πολλοί από τους συναδέλφους τους στην τεχνολογία: Να εγγραφούν σε σεμινάριο εκπαίδευσης στην επικοινωνία.

Πολλοί επαγγελματίες Πληροφορικής εργάζονται επιμελώς για να βελτιώσουν τις τεχνικές τους δεξιότητες με εκπαίδευση και πιστοποιήσεις. Ωστόσο καθώς η Τεχνολογία εξελίσσεται σε στρατηγική επιταγή για όλες τις επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες της Πληροφορικής καλούνται να διαδραματίσουν έναν αυξανόμενο ρόλο στο σχεδιασμό, τον προϋπολογισμό και την επιχειρηματική στρατηγική. Αυτό σημαίνει συναντήσεις και επικοινωνία με πελάτες, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, στελέχη C-suite, ακόμη και μέλη Διοικητικών Συμβουλίων.

Αυτές οι αλληλεπιδράσεις πιθανόν να είναι εύκολες για ορισμένους ανθρώπους. Αλλά για πολλούς επαγγελματίες της Πληροφορικής, η επικοινωνία δεν αποτελεί το πιο δυνατό τους «χαρτί». Αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρέπεστε. Οι αποτελεσματικές δεξιότητες επικοινωνίας δεν έρχονται πάντα με φυσικό τρόπο. Αν και μπορεί να μην το αναγνωρίζετε εύκολα, τα περισσότερα ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων είχαν κάποιο είδος εκπαίδευσης επικοινωνίας. Αυτό είναι σωστό - αυτές οι διαπροσωπικές δεξιότητες που φαίνονται τόσο αβίαστες για τους διευθύνοντες συμβούλους και άλλα στελέχη, είναι πιθανόν να συνιστούν αποτέλεσμα μιας εξειδικευμένης εκπαίδευσης και πρακτικής.

Οι επαγγελματίες της Πληροφορικής που παρακολουθούν αυτό το μάθημα και εγγράφονται στην εκπαίδευση επικοινωνιών έχουν την ευκαιρία να αναβαθμίσουν τις επαγγελματικές τους ικανότητες και να ξεχωρίσουν σε ένα πολυσύχναστο πεδίο ειδικών Τεχνολογίας - τόσο εντός των δικών τους οργανισμών, σε όλους τους κλάδους, όσο και σε ολόκληρη την αγορά εργασίας.

Ακόμη και χωρίς να εγγραφείτε σε σεμινάρια επίσημης εκπαίδευσης, υπάρχουν βήματα που μπορείτε να κάνετε ως επαγγελματίες της Πληροφορικής για να γίνετε πιο αποτελεσματικοί «επικοινωνητές». Μια τέτοια εκπαίδευση ξεκινά με τη συνειδητοποίηση της γλώσσας και την επιλογή των κατάλληλων λέξεων.

Όλοι οι εξειδικευμένοι κλάδοι έχουν τη δική τους ορολογία και η τεχνολογία δεν αποτελεί εξαίρεση. Για εσάς τους επαγγελματίες της τεχνολογίας, είναι εύκολο να κινηθείτε σε άνετα μοτίβα ομιλίας μιλώντας την «εσωτερική» γλώσσα του κλάδου σας η οποία δεν σημαίνει απολύτως τίποτα για τους μη ειδικούς. Ευτυχώς, δεν χρειάζονται πάρα πολλά για να σπάσει αυτή η συνήθεια. Η απλή γνώση των λέξεων που επιλέγετε και η εξάσκηση χρησιμοποιώντας απλή, σαφή γλώσσα μπορεί να βοηθήσει πολύ (αυτό είναι ένα μεγάλο μέρος της επίσημης εκπαίδευσης της επικοινωνίας).

Εκτός από την επιλογή λέξεων, θα πρέπει να επικεντρωθείτε στο κοινό σας. Ο πιο σημαντικός κανόνας που πρέπει να θυμάστε είναι ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι πελάτες σας δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για την τεχνολογία. Ενδιαφέρονται για τις επιχειρήσεις τους, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά και κυρίως για το αν μπορείτε ή όχι να βοηθήσετε στην επίλυσή τους χωρίς να «ανατινάξετε» τους προϋπολογισμούς τους. Επειδή είστε πλήρως απορροφημένοι από την τεχνολογία, συχνά ξεχνάτε αυτόν τον κανόνα και χάνεστε σε μια αναλυτική συζήτηση για τις τεχνικές δυνατότητες και τους περιορισμούς. Ως αποτέλεσμα, οι δύο πλευρές, στελέχη της Πληροφορικής και πελάτες, μιλάτε μερικές φορές και στο τέλος συχνά απομακρύνεστε δυσαρεστημένοι και απογοητευμένοι χωρίς να έχετε συνεννοηθεί.

Για να αποφύγετε τον κίνδυνο διακοπής της επικοινωνίας, ξεκινήστε οποιαδήποτε παρουσίαση βάζοντας τον εαυτό σας στη θέση του πελάτη σας. Είναι σημαντικό να είστε συγκεκριμένοι. Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα έχουν διαφορετικές ανάγκες και στόχους από τους ηγέτες Πληροφορικής και τους εξωτερικούς συνεργάτες, ειδικούς στην τεχνολογία, οι οποίοι με τη σειρά τους θα έχουν πολύ διαφορετικές προτεραιότητες από την ομάδα διοίκησης, τους εξωτερικούς ελεγκτές ή τις ρυθμιστικές αρχές, για παράδειγμα. Το «στοίχημα» είναι να αναπτύξετε την επικοινωνία σας εστιάζοντας στα ιδιαίτερα ζητούμενα, στις εξειδικευμένες ανάγκες και στους στόχους των συνομιλητών σας και να τους παραδώσετε τα μηνύματά σας σε μια ενδιαφέρουσα και κατανοητή για αυτούς, γλώσσα.  

Πάρτε το παράδειγμα της μετεγκατάστασης στο cloud. Είναι ένα κορυφαίο ζήτημα για κάθε κοινό στο οποίο απευθύνεστε, συμπεριλαμβανομένων των διοικητικών συμβουλίων, των στελεχών C-suite και των ιδιοκτητών επιχειρήσεων. Ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα, οι επαγγελματίες της τεχνολογίας μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα έχουν την πλήρη προσοχή του κοινού τους σε συζητήσεις σχετικά με το cloud. Ο ευκολότερος τρόπος για να χάσετε αυτήν την προσοχή είναι να εμπλακείτε σε λεπτομέρειες της τεχνολογίας, όπως π.χ. πώς ακριβώς λειτουργεί, ποια τεχνολογία του προμηθευτή είναι καλύτερη ή ταχύτερη ή πώς οι δυνατότητες διαφέρουν από το ένα προϊόν στο άλλο ή από τον ένα πάροχο στον άλλο.

Αντ 'αυτού, ακολουθήστε τις βέλτιστες πρακτικές από τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Ξεκινήστε με το πρόβλημα του πελάτη, όχι με το προϊόν που προσφέρετε και με την υπηρεσία που παρέχετε. Εξηγήστε πώς το προϊόν σας (σε αυτήν την περίπτωση, η μετεγκατάσταση στο cloud) μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα. Μιλήστε για τους λόγους για τους οποίους οι προηγούμενες προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος του πελάτη απέτυχαν ή δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Εξηγήστε γιατί η λύση σας θα λειτουργήσει. Σε κάθε περίπτωση, εστιάστε στα οφέλη για τον πελάτη.

Σε κάθε βήμα αυτής της διαδικασίας, θα μεταφέρετε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την τεχνολογία. Αλλά επειδή η συζήτηση επικεντρώνεται στον πελάτη και στις ανάγκες του, θα πρέπει να αντιμετωπίζετε τεχνικά θέματα με τέτοιο τρόπο που θα εμπλέκει τον συνομιλητή σας και δεν θα τον κουράζει. Στην καλύτερη περίπτωση, θα σας ζητήσουν τεχνικές λεπτομέρειες καθώς αρχίζουν να κατανοούν την πρότασή σας και να συνειδητοποιούν την πιθανή θετική επίδραση.

Οι επαγγελματίες Πληροφορικής έχετε πολλά να κερδίσετε από τις βελτιωμένες επικοινωνίες. Αρχικά, εφόσον κατορθώσετε να πείσετε με αποτελεσματικό τρόπο τους συνομιλητές σας ότι αξίζει να εντάξετε υπηρεσίες Πληροφορικής στο «κάδρο» των γενικότερων επιχειρηματικών στόχων, αυτό θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για να διασφαλίσετε την υποστήριξή τους και φυσικά να εξασφαλίσετε μέρος του budget.

Επιπλέον, ως επαγγελματίες της Πληροφορικής που είστε σε θέση να πείσετε αναφορικά με τα επιχειρηματικά οφέλη μιας πρωτοβουλίας σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, θα είστε καλύτερα ευθυγραμμισμένοι με τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της υλοποίησης - αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα της δικής σας λειτουργίας.

Τέλος, αποδεικνύοντας ότι κατανοείτε τον ρόλο που διαδραματίζει η τεχνολογία στην επιχειρηματική στρατηγική και απόδοση, αυτό θα σας καταστήσει έναν εξαιρετικό συνεργάτη. Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, τα ανώτερα διοικητικά στελέχη και άλλα σημαντικά κοινά θα είναι πιο πιθανό να ζητήσουν τη συμβολή σας και να υποστηρίξουν εσάς και το τμήμα σας εσωτερικά.

Πηγή: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2021/11/15/why-building-effective-communication-skills-in-it-is-incredibly-important/

Αν θέλετε να κάνετε το επόμενο βήμα στην επαγγελματική σας καριέρα, δείτε τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας εδώ, και ανεβάστε το βιογραφικό σας εδώ.

Μείνετε στην «καρδιά» των εξελίξεων της αγοράς εργασίας και προετοιμαστείτε για το μέλλον της εργασίας, διαβάζοντας τις συμβουλές καριέρας της ManpowerGroup.