Πώς να αποφύγεις την «Επαγγελματική Θλίψη» στον χώρο εργασίας
 

Μία νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι άνω των 35 είναι δύο φορές πιο πιθανό να είναι δυστυχισμένοι με τη δουλειά τους σε σχέση με τους νεότερους συναδέλφους τους. Πώς μπορείς να αποφύγεις να βιώσουν «επαγγελματική θλίψη» οι υπάλληλοι σου;
 
Η έρευνα αυτή αποκαλύπτει ότι ένας στους έξι Βρετανούς εργαζόμενους άνω των 35 δεν ήταν ευτυχισμένοι στη δουλειά τους, ενώ το ένα τρίτο των εργαζομένων άνω των 55 ετών δήλωσε ότι δεν νιώθει ότι τους εκτιμούν (στη δουλειά τους). Στη Right Management, γνωρίζουμε ότι όταν ένας εργαζόμενος επιτυγχάνει, οι οργανισμοί κερδίζουν – οι εργαζόμενοι που δεν είναι χαρούμενοι έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει παραγωγικότητα σε μια εταιρία. Χρησιμοποίησε τις παρακάτω πέντε τεχνικές για να σιγουρευτείς ότι οι υπάλληλοι σου θα είναι ευτυχισμένοι.
 
1. Κάνε συχνούς διαλόγους καριέρας (και ανέλιξης καριέρας – career conversations) με τους υπάλληλους σου
Οι ηγέτες σήμερα γνωρίζουν ότι το να κάνεις συζητήσεις με τους υπαλλήλους σου και να ακούς αυτά που τους απασχολούν δεν είναι απλά ένας τρόπος διατήρησης του ηθικού τους: είναι βασικό κομμάτι για να διατηρήσουν την επίδοση και την παραγωγικότητα τους.  Ποιο είναι το feedback που λαμβάνεις από τους υπαλλήλους σου; Αναφέρεται συχνά ότι η διοίκηση και η διαχείριση πρέπει να βελτιωθεί; Το 82% των υπαλλήλων δηλώνουν ότι θα ήταν πιο συγκεντρωμένοι στην εργασία τους αν ο manager τους έκανε συχνές και ουσιαστικές συζητήσεις μαζί τους.
 
2. Σιγουρέψου ότι έχεις τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις
Η έρευνά μας έχει δείξει ότι 1 στους 5 εργαζόμενους έχουν τη λάθος θέση, με αποτέλεσμα να μην έχουν κίνητρο και ενδιαφέρον για την εργασία τους.  Μπορεί η επιχείρηση σου να υποστηρίξει την μη-ανέλιξη τους; Με το να μετακινείς υπαλλήλους μεταξύ θέσεων και να προσφέρεις ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης μειώνεις την απώλεια εργαζομένων αλλά και βελτιώνεις το ηθικό και την αφοσίωση τους. 
 
3. Επένδυσε στις ομάδες σου
Όσο σημαντικό είναι να βοηθάς μεμονωμένους υπαλλήλους να εξελιχθούν άλλο τόσο είναι το να επενδύεις στο να κινητοποιείς τις ομάδες εργαζομένων σε μια εταιρία. Οι ομάδες είναι ο κορμός ενός οργανισμού, αποτελούν την συλλογική δημιουργικότητα των ανθρώπων που τις αποτελούν, βελτιώνουν την ομαδική σκέψη και επιτρέπουν να παράγεται μεγάλος όγκος εργασίας με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Μπορείς να εφαρμόσεις ένα πρόγραμμα μέτρησης της αποδοτικότητας της ομάδας αλλά και των ανθρώπων που την αποτελούν, να δώσεις συγκεκριμένους ρόλους αλλά και να μεταδόσεις το πνεύμα της εταιρίας ώστε να κινούνται στους ίδιους ρυθμούς.
 
4. Μην ξεχνάς να το διασκεδάζεις
Περνάμε πολύ περισσότερο χρόνο με τους συναδέλφους μας παρά με οποιονδήποτε άλλο άνθρωπο στη ζωή μας, και παρόλο που οι εργάσιμες ώρες είναι δεσμευμένες από την προσπάθεια για την επίτευξη ενός στόχου, είναι σημαντικό να υπάρχει χρόνος για κοινωνικές δραστηριότητες. Αυτό μπορεί να έχει τη μορφή μιας ομαδικής εξόδου μετά το γραφείο, μια επαγγελματική εκδήλωση ή απλά να ανοίγεις κανάλια επικοινωνίας: δηλαδή να προσκαλείς τους εργαζόμενους να μοιραστούν τα νέα τους και τις σκέψεις τους.  Αν οι εργαζόμενοι περνούν καλά και έχουν προσωπικές σχέσεις εκτός εργασίας θα συνεργάζονται ακόμα καλύτερα στον χώρο εργασίας. 
 
5. Ενθάρρυνε την επαγγελματική εξέλιξη
Εξήγησε στους υπαλλήλους σου ότι η καριέρα τους περνάει από το χέρι τους. Ενθάρρυνε τους να αναζητήσουν ευκαιρίες εξέλιξης αναλαμβάνοντας νέα έργα, δουλεύοντας με νέες ομάδες ή δημιουργώντας ένα εσωτερικό πρόγραμμα επαγγελματικής εξέλιξης μεταξύ συναδέλφων. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι ένας υπάλληλος που δεν είναι ευτυχισμένος μπορεί να είναι καλύτερα σε κάποια άλλη θέση. Καλλιέργησε την κουλτούρα του να συζητούν ελεύθερα για τους επαγγελματικούς τους στόχους, ακόμα κι αν αυτοί περιλαμβάνουν την αποχώρηση από την δική σου εταιρία. Επενδύοντας στους ανθρώπους σου, τα οφέλη θα είναι και για εκείνους αλλά και εσένα γιατί θα είναι πιο χαρούμενοι και πιο αποδοτικοί.  
 
Source: